سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

امروزه بسیاری از صاحبان کلبه های حومه و تابستانی برای تزئین قلمرو خود چمن مصنوعی می کارند. و دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد. چمن طبیعی خیلی سریع زیر پا گذاشته می شود و جذابیت خود را از دست می دهد. همه ساکنان تابستانی وقت ندارند از یک چمن واقعی مراقبت کنند. بنابراین، برای چیدمان سایت خود، این گزینه خاص برای چیدمان فضا برای بسیاری مفید است. امروز تصمیم گرفتیم به طور مفصل بگوییم که چگونه یک چمن مصنوعی را با دستان خود روی زمین بگذاریم، آن را به درستی تعمیر کنیم، و همچنین یک سایت برای کار و موارد دیگر آماده کنیم.

چمن مصنوعی چیست

چمن مصنوعی یک چمن مصنوعی است. پلی پروپیلن اساس چمن مصنوعی است. "تیغه های تیغه" (نخ های مصنوعی) که با سیلیکون پوشیده شده اند، به صورت عمودی به پایه متصل می شوند. در زیر یک پشتی لاستیکی وجود دارد. شیارهای زهکشی در قسمت بالایی قرار داده می شوند تا آب برف و باران روی سطح باقی نماند بلکه از روکش خارج شود.

چمن مصنوعی امروزه با کیفیت بالا تولید می شود، از نظر ظاهری شبیه به چمن طبیعی است.

 

بیشتر اوقات ، چنین پوشش چمن مصنوعی برای استفاده در بین موزاییک ترتیب توطئه ها به صورت رول فروخته می شود. شکل غلتکی چمن، تخمگذاری آن را بسیار آسان می کند.

الیاف مصنوعی در طول تولید روی پایه پوشش مصنوعی ثابت می شوند. بسته به هدف چمن، "تیغه های چمن" تراکم و ضخامت متفاوتی دارند.

در اغلب موارد ارتفاع پرزها به 6 تا 10 سانتی متر می رسد.

طیف رنگ ها نیز گسترده است - می توانید هر سایه ای از چمن را برای چمن خود انتخاب کنید.

چمن های مصنوعی بر اساس اصل محاسبه تقسیم می شوند:

·         بی خوابی؛

·         نیمه پر؛

·         پس پر کردن

چمن مصنوعی غیر پرکننده

این نوع چمن همیشه بسیار طبیعی و جذاب به نظر می رسد، تشخیص یک چمن غیر پر از چمن واقعی برای افراد بی تجربه دشوار است.

این پوشش هنگام تزئین مناطقی که تقریباً هیچ کس در آن راه نمی رود استفاده می شود.

آنها سعی می کنند از چنین چمنی محافظت کنند ، زیرا هنگام راه رفتن روی آن ، چمن برای مدت طولانی "زندگی" نخواهد کرد.

نیمه پر

چنین پوشش های مصنوعی "چمن" برای تزئین انواع زمین های بازی و زمین های بازی، زمین های ورزشی (به عنوان مثال فوتبال) طراحی شده اند.

اساس یک چمن از نخ های پلی اتیلن بسیار نرم ساخته شده است که به طور قابل توجهی ضربه های ناشی از سقوط را نرم می کند.

هنگام خرید چمن نیمه پر باید به کیفیت و استحکام متریال آن توجه کرد.

هنگام نصب، شکاف بین الیاف با ماسه کوارتز پوشانده می شود.

 

 

از چمن های مصنوعی پس انداز برای چیدمان، علاوه بر کلبه های تابستانی و مناطق مجاور، همچنین برای تخمگذار در زمین های فوتبال استفاده می شود. هنگام استفاده از یک چمن نیمه پر، به طور مساوی با شن کوارتز با کسری تا 0.6 میلی متر بیدار می شود.

علاوه بر شن و ماسه، دانه های لاستیک برای تخمگذار چمن های پس انداز مورد نیاز است.

این ماده کاملاً در برابر ضربه و آسیب در صورت هرگونه سقوط محافظت می کند.

نوع فیبر

 

اولین انواع چمن مصنوعی دارای الیافی بودند که تنها پس از افزودن ترکیبات تثبیت کننده بین آنها به شکل چمن درآمد.

اولین انواع چمن مصنوعی دارای الیافی بودند که تنها پس از افزودن ترکیبات تثبیت کننده بین آنها (ماسه مخصوص یا دانه های لاستیکی) به شکل چمن درآمد. چنین چمن مصنوعی فیبریل شده نامیده می شد، دارای کشش و مقاومت در برابر سایش کم بود. با گذشت زمان، تولید کنندگان "تیغه های چمن" فیبریل شده را با نوع دیگری از شمع - تک رشته جایگزین کردند. الاستیک است، یعنی موقعیت عمودی اولیه خود را برای مدت طولانی حفظ می کند، و بسترهای تثبیت کننده برای این کار ضروری نیست، اگرچه در برخی از انواع چمن های مصنوعی تخصصی استفاده می شود.

 

الیاف تک رشته ای از نظر حس لامسه بسیار دلپذیرتر هستند که در آن تقریباً به خوبی چمن طبیعی چمن هستند. این شمع در برابر سایش و پارگی مقاوم است. طول الیاف و تراکم آنها در واحد سطح پوشش بستگی به هدف فرش "علف" دارد. فرش، که به معنای افزودن دانه های شن یا لاستیک نیست، از 4 تا 8 میلی متر متغیر است. برخی از چمن های مصنوعی تخصصی می توانند تا 70 میلی متر طول شمع داشته باشند (مثلاً برای زمین های راگبی سرپوشیده). چگالی شمع بر حسب گرم بر متر مربع از پوشش سبز تعیین می شود. فرش های ارزان قیمت دارای تراکم 250-500 گرم در متر مربع هستند، نخبگان - از 1.5 گرم در متر مربع و بالاتر.

 

مزایا و معایب چمن مصنوعی

1.      تمام چمن های مصنوعی دارای مزایایی هستند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

2.      پوشش چمن دیدنی و زیبایی برای مدت طولانی حفظ می شود.

3.      چمن در طول سال در مناطق باز و بسته استفاده می شود.

4.      این پوشش در برابر انواع عوامل طبیعی بسیار مقاوم است.

5.      چمن مصنوعی هر منطقه را از رشد علف های هرز محافظت می کند.